Topul celor mai doriti angajatori in 2017

17 Iulie 2017

Am lansat rezultatele studiului Cei mai doriti angajatori, care s-a desfasurat in perioada martie – mai a acestui an. Studiul Cei mai doriti angajatori confirma interesul candidatilor pentru companiile de tehnologie, dezvaluind perceptiile candidatilor in raport cu angajatorii care activeaza in Romania. Acesta sondeaza gradul de atractivitate al brandurilor de angajator, precum si asteptarile pe care candidatii le au de la acestia.

Topul Celor mai doriti angajatori este dominat de companii care activeaza in IT, Automotive, Oil&Gas, precum si companii care isi desfasoara activitatea in Telecom si FMCG.

Companiile care se plaseaza pe primele 10 pozitii in 2017 sunt: Oracle, Microsoft, IBM, Continental, Google, OMV Petrom, Vodafone, Amazon, Grup Renault Romania si Coca-Cola HBC.

In top 20 sunt reprezentate industriile financiar-bancar, consultanta si BPO. Topul este realizat pe baza raspunsurilor libere, neasistate ale respodentilor intrebati care sunt top 3 companii pentru care isi doresc sa lucreze.

TOP 20 MDESursa: Catalyst Solutions, studiul Cei mai doriti angajatori din Romania 2017

„Intr-o piata in care pentru a atrage si retine candidatii doriti companiile au nevoie de informatii specifice cu privire la grupul tinta si comportamentul acestora, studiul “Cei mai doriti angajatori” le pune la dispozitie astfel de date pentru construirea strategiei de recrutare si Employer Branding. Cum ma situez in topul preferintelor grupului tinta? Care sunt canalele de comunicare pe care ar trebui sa le folosesc pentru ca mesajul companiei mele, respectiv oportunitatile de cariera sa fie cunoscute de ei? Care sunt motivele pentru care candidatii nu au aplicat la joburile companiei mele, desi sunt pe lista companiilor dorite de ei? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile la care pot oferi raspunsuri rezultatele studiului Cei mai doriti angajatori” – Alexandra Stancu, Talent Attraction & Employer Branding Coordinator, Catalyst Solutions.

„Pentru ca, indiferent de pregatirea, experienta sau profilul candidatilor, la Oracle exista constant pozitii deschise. Fie ca vorbim de roluri in domeniul financiar, in vanzari, in resurse umane, in domeniul tehnic (development, consultanta sau support), de candidati cu experienta indelungata, de nisa, sau aflati la inceput de drum, oportunitatile noastre de cariera acopera un spectru foarte larg. In plus, angajatii nostri au acces la resurse diverse de training si dezvoltare, inclusiv la expertiza si certificari interantionale. Politica noastra de resurse umane, care se adapteaza in permanenta trendurilor si nevoilor pietei, se reflecta intr-un pachet competitiv de beneficii (care include componente de asigurare, servicii medicale si o serie larga de discounturi si facilitati pentru angajati). Nu in ultimul rand, Oracle este recunoscut pe piata din Romania pentru cultura sa organizationala. Angajatii nostri formeaza o comunitate bazata pe colaborare, pe pasiuni si hobby-uri comune si pe cultivarea intereselor din afara sferei profesionale. Toate acestea se reflecta in mediul de lucru, care este unul prietenos si inspirational” – au declarat reprezentantii Oracle.

„Credem ca acest feedback vis-a-vis de brand-ul de angajator s-a transmis de la angajatii nostri catre piata, ceea ce ne pozitioneaza ca un angajator atractiv pe piata muncii din Romania si nu numai. Candidatii care sunt in proces de cautare de oportunitati de cariera pun accent pe aceste aspecte atunci cand sunt decisi sa faca o schimbare profesionala. De asemenea, posibilitatea de a lucra cu tehnologii de ultima generatie intr-un mediu de business dinamic sunt elemente care diferentiaza Microsoft de alti angajatori existenti pe piata muncii” – au declarat reprezentantii Microsoft.

„In prezent, IBM acopera un portofoliu larg de servicii de business, utilizand tehnologii noi precum Watson Cognitive, Cloud, Mobile, Blockchain si multe altele. Astfel, angajatii IBM au acces la o gama variata de tehnologii si beneficiaza de traininguri care sa le permita dezvoltarea capabilitatilor in aceste tehnologii.  Mai mult, IBM colaboreaza cu clienti dintr-o gama larga de industrii, precum auto, bancara, asigurari, telecomunicatii, petroliera dar si in retail, sprijinind atat companii mari, cat si intreprinderi mici si mijlocii, si oferind angajatilor sai oportunitatea de a lucra in cadrul unor proiecte complexe” – au declarat reprezentantii IBM.

Care sunt criteriile in functie de care respondentii isi aleg angajatorul?

Studiul Cei mai doriti angajatori analizeaza criteriile care stau la baza deciziei in functie de care candidatii isi aleg compania preferata. In top 5 criterii pe care le iau in considerare candidatii, se plaseaza mediul de lucru placut, alaturi de pachetul de salarii si beneficii oferit de compania respectiva. Urmatoarele criterii sunt siguranta locului de munca, posibilitatile de evolutie profesionala respectiv, programele de training pe care compania le ofera.

Intr-o piata in care numarul de oportunitati de cariera este ofertant, procesul de luare a deciziei devine mai rafinat, candidatii tin cont de mai multe aspecte si valorizeaza o serie de alte criterii, pe langa cele financiare.

Grafic_Criteriile în functie de care respondentii isi aleg angajatorul

Sursa: Catalyst Solutions, studiul Cei mai doriti angajatori din Romania 2017

*Rezultatele reprezinta media valorilor obtinute pe o scara de la 1 la 7 a criteriilor care stau la baza selectiei unui angajator, unde 1 reprezinta un criteriu mai putin important, iar 7 reprezinta un criteriu foarte important

Care sunt canalele de comunicare prin care candidatii se informeaza cu privire la angajator?

O alta dimensiune analizata in studiul Cei mai doriti angajatori se refera la canalele de comunicare folosite de respondenti atunci cand vor sa afle mai multe informatii despre companii si oportunitatile de cariera. Rezultatele arata ca in topul modalitatilor de informare sunt portalurile de joburi (75,43%), recomandarile primite de la prieteni si colegi (63,54%), alaturi de site-urile companiilor (58,67%).

In plus, reteaua de socializare LinkedIn (54,58%), interactiunea personala cu angajatorii (53,66%), anunturile angajatorilor pe site-uri de stiri si de specialitate (50,76%) si targurile de joburi (47,40%) sunt preferate de respondenti.

Grafic_Canale de comunicare

Sursa: Catalyst Solutions, studiul Cei mai doriti angajatori din Romania 2017

Cu toate ca mediile de comunicare online si retelele de socializare sunt prezente destul de sus in topul canalelor utilizate, potentialii candidati nu neglijeaza interactiunea directa cu reprezentantii organizatiei. De cele mai multe ori, ei sunt in cautarea acelor cadre in care pot discuta direct cu angajatii din cadrul companilor vizate, fie ca vorbim de evenimente la sediul companiei, targuri de cariera sau alte evenimente de business la care este prezent un anumit angajator. Feedback-ul primit de la prieteni sau colegi cantareste si el foarte mult in decizia de angajare. Din acest motiv experienta pe care companiile o ofera actualilor angajati este definitorie pentru reputatia lor in piata.

Rezultatele studiului Cei mai doriti angajatori din acest an se bazeaza pe informatiile colectate in urma unui chestionar online in perioada martie – mai 2017. La studiu au participat 11,036 respondenti cu studii superioare, atat juniori, cat si candidati cu experienta din toata tara.

In urma colectarii datelor, informatiile prelucrate sunt centralizate sub forma a 4 tipuri de rapoarte diversificate in functie de industria in care activeaza angajatorul (Industry Report: Banking, FMCG, IT&C, Outsourcing) si de nivelul de experienta al candidatilor (Business sau Engineering Report).

Pentru mai multe informatii cu privire la structura rapoartelor, va rugam sa ne scrieti la adresa angajatori@catalyst.ro

Analize utile in strategia de employer branding le puteti obtine din noul eBook Cei mai doriti angajatori 2017 pe care il puteti descarca gratuit.

Recent Posts